Gravid vecka 11

Ja ni – illamåendet är fortfarande där. Rätt ordentligt också så det är tufft. MEN i torsdags var vi på vårt första ultraljud och jag fick lämna en massa prover också. Men ultraljudet var ju så häftigt alltså!!! Blev så tagen att jag inte ens tänkte på att ta något kort. Men det viktigaste av allt var att det var en bebis där inne och att det såg bra ut. Hjärtat slog och det var ju en så stor lättnad alltså. Då är illamåendet värt allt.

Annars så har det varit en väldigt intensiv vecka med mycket renovering men så tacksamt att Petters pappa och mamma hjälper till. Så vi har satt upp nya tapeter, målat öppna spisen, lagt golv och satt upp nya lister och foder. Blir verkligen superbra! Kul med lite nytt också!

Spisen och tapeterna innan
Ny färg på spisen
Tapeterna uppe också

I fredags fick jag också utskrivet Lergigan Comp mot illamåendet. Men jag åt en tablett till frukost och en till lunch och sen på eftermiddagen fick jag galen yrsel och blev väldigt illamående av det. Så fick lägga mig i sängen 3 timmar så vet inte om jag vågar äta de tabletterna mer. Det ska ju gå över snart sägs det ju. Går ju in i vecka 12 idag så hoppas på det…

Lämna en kommentar