Året 2015 – Februari

Februari 2015. Månaden då jag för tredje gången packade mina väskor och flyttade utomlands. Tidigare har jag bott i Innsbruck, Österrike, två gånger när jag pluggade på Handels här i Göteborg. Första gången 2010 och andra gången 2011. Men nu var det dags igen och denna gången via mitt jobb på TENA och SCA. Kontoret ligger i Mannheim, Tyskland, så dit bar det iväg den 2 februari.

6560EF2A-9DCD-4963-BCB2-FA490043DB3F
Första dagen på mitt nya kontor i Mannheim
609B0F4E-9B05-4A70-9082-A4DC0956EE7B
Utsikt från mitt kontor

Första dagen på kontoret var det sjukt många intryck såklart och det var rätt svårt med tyskan. Men det kom tillbaka hyfsat snabbt så att jag kunde förstå alla på kontoret. De pratar givetvis engelska också men inte riktigt på samma nivå som i Sverige så de vill gärna prata tyska. Men jag var glad för det då jag verkligen ville bli bättre på det. Men hade jag svårt att förstå nåt eller så så fick man givetvis säga till och be dem förklara på engelska.

F4F88567-6DB1-4BB0-82B6-28C81AB8E46A
Promenad till jobbet – hade ungefär 5 minuter till jobbet vilket var väldigt smidigt

Första månaden var dock ganska jobbigt. Även om det är väldigt kul att flytta någon annanstans och uppleva ett nytt ställe så är det en väldigt stor omställning. Jag visste hela tiden att det skulle vara värt erfarenheten och jag visste sedan innan att det skulle vara tufft i början. Jag hade dock väldig tur och ha några trainee-kompisar redan där nere. Annars är den stora skillnaden att flytta utomlands för att plugga och för att jobba det sociala umgänget. När man pluggar är det otroligt många som är där bara en begränsad period och det anordnas aktiviteter och fester av skolan hela tiden. När man jobbar blir det väldigt annorlunda eftersom de flesta då redan har ett liv och en vardagen där. Men som sagt jag var väldigt glad över att ha mina trainee-kompisar där nere som tog jättebra hand om mig och drog iväg mig på det ena med det andra.

Februari var även alla hjärtans dag och Petter var så gullig och köpte en smyckeslåda som jag länge velat ha till min garderob.

0A718852-7CEF-4A88-B38D-7012ECA74319
Fina smyckeslådan

Det var vår femte alla hjärtans dag tillsammans så det firade jag med att göra en film ❤

Det var februari 2015!

Lämna en kommentar